12/7/14

Φάντασμα το CAPE RAY, αλλά το προδίδουν τα συνοδευτικά του


Το CAPE RAY, το πλοίο μέσα στο οποίο γίνεται η υδρόλυση των χημικών της Συρίας, είναι αυτή τη στιγμή ένα πλοίο-φάντασμα. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, που χειρίζεται την υδρόλυση, δεν έκανε γνωστή τη θέση του και το ίδιο το πλοίο έχει απενεργοποιήσει όλα τα μέσα εντοπισμού και επικοινωνίας. Η τελευταία γνωστή του τοποθεσία ήταν  πριν από 5 ημέρες, στις 3 Ιουλίου, ενώ πραγματοποιούσε τον περίπλου της Αφρικής, με προορισμό τη Μεσόγειο, μέσω Γιβραλτάρ.

Ωστόσο, όπως προκύπτει από την ανάλυση του στίγματος που πραγματοποίησε το koutipandoras.gr, την θέση του CAPE RAY μάλλον “προδίδει” ένα από τα συνοδευτικά πλοία που θα το ακολουθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της υδρόλυσης, το SN FEDERICA. Το πλοίο βρίσκεται σταθμευμένο περίπου 100 χιλιόμετρα δυτικά της Κισσάμου, ενώ η ταχύτητά του είναι σταθερά 0,6 με 1 κόμβο. Το SN FEDERICA, μάλιστα, δεν έχει δηλώσει καν λιμάνι προορισμού, ενώ βρίσκεται στο σημείο από τις 5 Ιουλίου. Η καταγραφή πλεύσης μαρτυρεί ότι για αρκετές ημέρες το πλοίο είναι με σβηστές τις μηχανές και κυριολεκτικά παρασέρνεται από τα κύματα. Δεδομένου ότι πρόκειται για τάνκερ, είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για πλοίο ανεφοδιασμού του CAPE RAY.

Εκτός του SN FEDERICA, στην περιοχή έπλευσε το TRITON LEADER, το οποίο πραγματοποίησε πολύωρη στάση, όπως φαίνεται από την πορεία του, περίπου 20 χιλιόμετρα μακριά από το SN FEDERICA. Οι κινήσεις του TRITON LEADER μαρτυρούν πως πιθανότατα είναι και αυτό συνοδευτικό πλοίο, το οποίο ολοκλήρωσε τον ανεφοδιασμό και επιστρέφει σε λιμάνι, είτε πως του απαγορεύτηκε ο διάπλους από το σημείο που βρίσκεται το SN FEDERICA και πραγματοποίησε αναγκαστική στάση και αλλαγή πορείας. Αυτή τη στιγμή, το TRITON LEADER βρίσκεται ανάμεσα από Λέσβο και Σκύρο, με προορισμό την Τουρκία.

Κλειστές οι επικοινωνίες του CAPE RAY

cape_ray_location.jpg
Ο ακριβής εντοπισμός του CAPE RAY είναι εν δυνάμει αδύνατος, καθώς το πλοίο έχει διακόψει κάθε μέσο επικοινωνίας, σε αντίθεση με τα δύο συνοδευτικά, όπως φαίνεται στην φωτό. Η διακοπή ακόμα και του ασυρμάτου είναι παράνομη και εγείρει πολλά ερωτηματικά σχετικά με την ασφάλεια αλλά και την πρόοδο της υδρόλυσης.

Και η Γερμανία με πλοίο-φάντασμα

oiler_195.jpg
Όπως μετέδωσε το γερμανικό ARD, η Γερμανία απομάκρυνε τη φρεγάτα AUGSBURG, που είχε συνοδεύσει το CAPE RAY μέχρι το σημείο υδρόλυσης και βρίσκεται αυτή τη στιγμή κοντά στο Γιβραλτάρ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του koutipandoras.gr, η φρεγάτα πραγματοποίησε στάση στην Κατάνια, όπου και πραγματοποιήθηκε μετεπιβίβαση προσωπικού από το AUGSBURG στο SCHLESWIG HOLSTEIN, το οποίο επέστρεψε δυτικά της Κρήτης, στο σημείο υδρόλυσης. 
Το SCHLESWIG HOLSTEIN πιστεύεται πως είναι το σημειωμένο παρακάτω με ενιαίο κόκκινο περίγραμμα, ωστόσο δεν κατέστη δυνατή η αναγνώρισή του, καθώς κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ έπαψε να εκπέμπει στίγμα και εξαφανίστηκε από τον χάρτη. 
Αντιθέτως, η φρεγάτα RHOEN ακολουθεί ίδια πορεία με το AUGSBURG, ενώ πριν είχε λάβει μέρος σε ευρωπαϊκή άσκηση. Αυτή τη στιγμή, έπειτα από διασταύρωση πηγών, πιστεύεται πως το παρόν σήμα του SCHLESWIG HOLSTEIN, που φαίνεται να βρίσκεται στη βόρεια Γερμανία, είναι παραπλανητικό.

Από την Κατάνια απέπλευσε πριν από λίγες ώρες και το αμερικανικό στρατιωτικό τάνκερ OILER-195, το οποίο κατευθύνεται προς την περιοχή του SN FEDERICA. Σύμφωνα με την καταγεγραμμένη πορεία του, λίγο έξω από τη Σικελία πραγματοποίησε κύκλους γύρω από τον εαυτό του για αρκετή ώρα, κίνηση που μαρτυρά επιβίβαση προσωπικού ή υλικών.

​Στην περιοχή εμφανίστηκε ακόμη ένα αγνώστου ταυτότητας πλοίο, μάλλον καταδρομικό, με σημαία  Αντίγουας Μπαρμπούντας, το οποίο έπλεε με 85 κόμβους περιμετρικά της Κρήτης. Και αυτό το πλοίο έπαψε να εκπέμπει το στίγμα του κατά τη διάρκεια της έρευνας, ενώ ο αριθμός αναγνώρισης IMO του πλέον δεν εμφανίζει κανένα αποτέλεσμα.

Γ. Ζουγανέλης: «Μαθηματικά ο κίνδυνος ατυχήματος είναι μεγάλος»
Το παραπάνω ανέφερε μιλώντας στο Ράδιο 9,84 και στον Γιώργο Σαχίνη ο καθηγητής Γιώργος Ζουγανέλης.

Μεταξύ άλλων είπε: «Θέλω να παρατηρήσω ότι ο αριθμός των 600 τόνων είναι σαν ασανσέρ. Ανεβαίνει και κατεβαίνει. Παράλληλα, ό,τι γίνεται πάνω στο πλοίο έχει μάρτυρες μόνο εμπίστους.
Θέλω να επισημάνω ότι η διάλυση των χημικών όπλων γίνεται χειρωνακτικά με μεγάλα περιθώρια λάθους.
Η λειτουργία δύο αντιδραστήρων υδρόλυσης την ίδια ώρα πάνω στο πλοίο διπλασιάζει την πιθανότητα λάθους, ενώ με ανησυχεί το γεγονός ότι ο αντιδραστήρας δεν είναι διπλού τοιχώματος.

Κίνδυνος υπάρχει από τη φτηνή προστασία με ακρυλικό υλικό που υπάρχει στο πλοίο Cape Ray για την προστασία του συστήματος διάλυσης των βομβών, αντί ενός τοίχου με διπλά τοιχώματα και αυτόματο σύστημα εξαερισμού, όπως θα έπρεπε.

Σε ένα σύνολο τόσων χιλιάδων βομβών που θα υπάρχουν στο πλοίο, η έλλειψη αυτοματοποίησης κατά τη διάλυση είναι ένα μείον στην προστασία και αυτό είναι πλέον κατανοητό.

Κατά τη γνώμη μου, το Συντονιστικό για τα χημικά της Συρίας θα πρέπει να καταθέσει άμεσα αναφορά στον Άρειο Πάγο, αναφέροντας ονόματα υπευθύνων και να προχωρήσει σε μηνύσεις.
Δεν πρέπει να υπάρξει διαφυγή σε περίπτωση ατυχήματος με το νόμο περί ευθύνης υπουργών για κανένα υπεύθυνο, που βάζει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή και την οικονομία της χώρας.
Μαθηματικά, η πιθανότητα να συμβεί ατύχημα είναι πολύ υψηλή. Μαθηματικά, επίσης, η πιθανότητα να υπάρξει συγκάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος είναι πολύ υψηλή, αφού η μυστικότητα του εγχειρήματος προσφέρει τις απαραίτητες προϋποθέσεις».
  


Πηγή: koutipandoras.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου